SGK Anlaşmamız Mevcuttur.
background

Kalite Yönetimi

Kalite Yönetim Sistemimiz

Merkezlerimizde  kalite yönetim sisteminin kurulmasının amacı; Öncelikle bu sistemin tüm merkezlerimizde uygulanmasını sağlayarak hasta ve çalışan güvenliğimiz ile hasta ve çalışan memnuniyetini arttırmak, kalite gelişimini sürekli hale getirerek bir kurum kültürü  yaratmak, sağlıkta kalite standartları ( Diyaliz) ve uluslararası standartlara uygun bir şekilde hastalarımıza hizmet sunmaktır.  Merkezlerimizde  kalite çalışmaları, üst yönetim ve klinik kalite yönetim sorumlularının katılımı ve desteği ile “ Kalite Yönetim Birimi” tarafından Sağlık Bakanlığı Sağlıkta Kalite Standartları (SKS)- Diyaliz Seti doğrultusunda yürütülmektedir. SKS ‘ye göre belirlenen bölümler için Kalite Yönetim Direktörü ile birlikte her bir merkezimiz için kalite yönetim sorumluları, kalite sorumluları  görevlendirilmiştir. Bu bölümler aşağıda şu şekilde sıralanmıştır;

1. KURUMSAL HİZMETLER

    Kurumsal Yapı
    Kalite Yönetimi
    Doküman Yönetimi
    Risk Yönetimi
    İstenmeyen Olay Bildirim Sistemi
    Acil Durum ve Afet Yönetimi
    Eğitim Yönetimi
    Sosyal Sorumluluk

2. HASTA VE ÇALIŞAN ODAKLI HİZMETLER

    Hasta Deneyimi
    Sağlıklı Çalışma Yaşamı

 3. SAĞLIK HİZMETLERİ

    Hasta Bakımı
    İlaç Yönetimi
    Enfeksiyonların Önlenmesi
    Laboratuvar Hizmetleri

4. DESTEK HİZMETLER

    Tesis Yönetimi
    Otelcilik Hizmetleri
    Malzeme ve Cihaz Yönetimi
    Tıbbi Kayıt ve Arşiv Hizmetleri
    Atık Yönetimi
    Dış Kaynak Kullanımı

5. GÖSTERGE YÖNETİMİ

    Göstergelerin İzlenmesi
    Kalite Göstergeleri

YÖNETİMİN GÖZDEN GEÇİRME TOPLANTILARI

Yıl içinde belli periyotlarla Klinik kalite sorumluları, Kalite Yönetim Direktörü, Üst yönetim, Başhemşire,  Finans& idari işler Sorumlusunun katılımıyla kalite toplantıları yapılmaktadır.

İSTENMEYEN OLAY BİLDİRİM SİSTEMİ

Merkezlerimizde Hasta ve çalışanların güvenliğini tehdit edebilecek, gerçekleşmek üzereyken son anda gerçekleşmeyen (ramak kala) ya da gerçekleşen istenmeyen olayların bildirilmesini sağlamak, bu olayları izlemek, bildirimlerin sonucunda bu olaylara yönelik gerekli önlemlerin alınmasını sağlamaya yönelik İstenmeyen Olay Bildirim Sistemi kurulmuştur.


BİNA TURLARI (FİZİKSEL ALAN DENETİMLERİ)

Merkezlerimizde ; Hasta& hasta yakınları ve çalışanlar için sürekli, güvenli ve kolay ulaşılabilir nitelikte kliniklerimizin fiziki koşulları ve teknik altyapısını kontrol etmek amacıyla düzenli aralıklarla bina turları yapılmaktadır.

Diyaliz Merkezlerimizin üst yönetimince oluşturulan ekipler,  merkezin büyüklüğü dikkate alınarak   yürütülen çalışmaların etkililiğini, sürekliliğini ve işleyişini sağlayacak şekilde tanımlanmıştır. Bina turlarında diyaliz merkezlerimizde ki fiziksel durum ve işleyiş ile ilgili aksaklıklar tespit edilerek gerekli iyileştirmeler, düzeltici/ önleyici faaliyetler önceliklerine göre yapılmaktadır.


ÖZ DEĞERLENDİRME SÜRECİ (İÇ DENETİM)

    Sağlıkta Kalite Standartları (SKS-Diyaliz Seti) gereği diyaliz merkezlerimizde yılda 1 defa öz değerlendirme yapılmaktadır.
    Öz değerlendirme ekiplerimiz; Kalite Birim sorumluları, Finans& İdari İşler Sorumlusu, Başhemşire,  Kalite Yönetim Direktörü ve Klinik Kalite Temsilcisinden oluşmaktadır.
    Öz değerlendirme sıklığımız , yılda 1 defa yapılır.
    Öz değerlendirme planımız, Sağlıkta Kalite Standartları-Diyaliz Seti içinde yer alan bölümlerin hepsini kapsayacak şekilde hazırlanır ve ilgili birime bildirilir.
    Öz değerlendirme öncesinde tüm diyaliz merkezlerimize, iç denetim takvimi ve planı konusunda mail yolu ile bilgi verilir.

Not: Yukarıdaki bilgilerin hazırlanmasında Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığınca yayınlanan Sağlıkta Kalite Standartları-Diyaliz Setinden yararlanılmıştır.